پیوند حساب بانکی کاربران چینی با فناوری تشخیص چهره

به گزارش مجله ابوذریون، چین به عنوان یکی از کشورهای پیشرو و پیروز در حوزه هوش مصنوعی، فناوری تشخیص چهره را به سیستم پرداخت و حساب بانکی کاربران پیوند زده و شیوه ای بسیار مدرن و فناوارنه در خرید ها و پرداخت های ان ها ایجاد نموده است.

پیوند حساب بانکی کاربران چینی با فناوری تشخیص چهره

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

کاربران چینی امروزه با بهره گیری از فناوری تشخیص چهره به سهولت وارد فروشگاه های بزرگ شده و بدون در دست داشتن کارت عابر بانک و یا حتی تلفن همراه خریدهای خود را انجام داده و بدون پرداخت مبلغی از فروشگاه خارج می شوند. این شیوه مدرن از خرید و پرداخت بانکی در بسیاری از شهرهای چین ریشه دوانده و گونه ای هوشمندانه از خرید را در دنیای صنعتی امروز رقم زده است.

چهره کاربرانی که به این شیوه خریدهای روزانه خود را انجام می دهند پیشتر اسکن شده و با کارت بانکی آن ها پیوند خورده است. بدین ترتیب دوربین های هوشمند پس از شناسایی چهره کاربر، به کارت بانکی وی متصل شده و تمامی خریدها را ثبت نموده و از حساب بانکی وی برداشت می نماید.

بو هو ، مدیر ارشد اطلاعات نانوایی Wedome می گوید: برای خرید از فروشگاههایی با پرداخت به وسیله فناوری تشخیص چهره ، نیازی به حمل کارت بانکی و یا حتی تلفن همراه نیست؛ چرا که دوربین های هوشمند چهره فرد را شناسایی نموده و به سهولت به کارت بانکی وی متصل شده و مبلغ خریدهای صورت گرفته را از حساب وی کسر می نماید.

بسیاری از کارشناسان معتقدند این فناوری ایمن تر از پرداخت به وسیله کارت بانکی است. چرا که استفاده از رمز عبور ایمنی کارت های بانکی را کاهش داده و نفوذ هکرها به اطلاعات بانکی کاربران را دو چندان می نماید. به همین دلیل به نظر می رسد شناسایی به وسیله فناوری تشخیص چهره و امکان پرداخت با این شیوه ایمن تر بوده و می توان با خیال راحت تری خرید کرد.

هر چند که در مقابل بعضی منتقدان نیز معتقدند دولت چین با بهره گیری از داده ها و اطلاعات فناوری تشخیص چهره، تنها برای رسیدن به اهدافی خاص همانند نظارت ،ردیابی مخالفان سیاسی ، کنترل اجتماعی و اطلاعاتی و حتی کنترل قومی سود جسته و به عنوان ابزاری امنیتی و نظارتی جمعیت گسترده مردم چین را کنترل می نماید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 346

به "پیوند حساب بانکی کاربران چینی با فناوری تشخیص چهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیوند حساب بانکی کاربران چینی با فناوری تشخیص چهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید